کد خبر : 15703
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 10:29
-

قالیباف در همایش بزرگداشت شهدای سازمان اطلاعات سپاه:

دفاع مقدس میدان آزمایش و عبور از تعلقات دنیوی بود

دفاع مقدس میدان آزمایش و عبور از تعلقات دنیوی بود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ما در دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت همکاری جمعی و ملی را با تمام معنای خودش دیدیم. میدان دفاع مقدس، میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیوی بود.

آبان نیوز | محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۱ تیر ماه) در کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (عرشیان بی نشان) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس نمادی از فرهنگ قربان و عید قربان بود که پدر، پسر، برادر و دوست در کنار یکدیگر برای خداوند و برای پا گذاشتن روی رذائل جانفشانی کردند و با دشمن جنگیدند و این‌ها نمادهایی از شهدا و فرهنگ شهدا و اطاعت و فرمانبری در میدان جنگ است.

وی بیان کرد: ما امروز وارثان چنین فرهنگی هستیم. یکی از نکاتی که امروز در این مجالس که در حقیقت مجالس ذکر یاد و نام شهدا است و یکی از برکات این جلسه که برای جامعه و ملت ما اثرگذار است، آن است که ما را از یک عامل مهم گمراه کننده که غفلت در زندگی است دور کند و ما را به خودمان بیاورد و مجلس ذکر شهدا ما را از غفلت خارج می‌کند.

دفاع مقدس میدان آزمایش و عبور از تعلقات دنیوی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت همکاری جمعی و ملی را با تمام معنای خودش دیدیم. میدان دفاع مقدس، میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیوی بود.

قالیباف تاکید کرد: این روحیه عامل پیروزی ما بود و یک مسئله دیگر نقش مهم مردم در آن دوران بود. شاید خود ما هم زمانی که این کارها را انجام می‌دادیم و تصمیم می‌گرفتیم خیلی متوجه عمق موضوع نبودیم و شاید بر اساس یک نیاز به سمت آن رفتیم اما بعد حرکت و اراده جمعی مردم را دیدیم.

بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود

وی اظهار داشت: بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود و در آن دوران شاهد هماهنگی جمعی و حرکت ملی و مجاهدت یکپارچه مردم از خانه‌ها تا پشت خاک ریزها بودیم و روحیه الهی و اراده و همت مردم مهمترین رمز پیروزی ما در سخت‌ترین شرایط بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جنگ ظالمانه و تحمیلی که صدام به نمایندگی از مستکبران علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما شروع کرد، همه کشورها علیه ایران بودند اما با حضور و همدلی مردم به پیروزی رسیدیم.

قالیباف ادامه داد: ما باید باور داشته باشیم که خداوند دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، خدای عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم هست و اگر با این نگاه در نحوه حکمرانی و مدیریتی خود توجه کنیم، قطعاً موفق خواهیم شد. شهید سلیمانی به سنت‌های الهی باور داشت و نوع رفتارش متکی بر همان باورهای دوران دفاع مقدس بود و جبهه مقاومت و نیروی قدس را در باورها زنده کرد.

سپاه یک نهاد انقلابی، مردمی و ارزشی است

وی متذکر شد: امروز مفتخریم که بگوییم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی، مکتبی، مردمی و ارزشی است. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌دار فرهنگ شهدا و برخاسته از بطن مردم است و به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است.

وی تاکید کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد و با تسلط اطلاعاتی خودش بر منطقه و تسلط بر عرصه ملی همه توطئه‌های دشمنان انقلاب در داخل و خارج از کشور را می‌داند. این روزها زحمات سربازان گمنام عرصه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور را می‌بینید که چگونه قدرتمندانه عمل می‌کنند. آیا سپاه با این عظمت و قدرت دشمن ندارد؟ دشمنان قسم خورده امت اسلامی متوجه نقش سپاه هستند و امروز مستکبران و دشمنان ما با روحیه‌ای که دارند، سپاه را در مقابل خود می‌بینند.

قدرت سپاه برخاسته از مردمی بودن است

قالیباف تاکید کرد: قدرت سپاه برخاسته از مردمی بودن است. امروز شاهد جنگ شناختی هستیم که عرصه‌ای کاملاً متفاوت با دوران دفاع مقدس است و امروز در جنگ شناختی کار دیگری باید انجام دهیم و همه جا جبهه است و جبهه مشخصی وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ قدرت و صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محبوبیت سپاه نزد مردم اهمیت زیادی دارد. سپاه باید همچنان محبوب کنار مردم باقی بماند. از سوی دیگر هر قشری از جامعه با هر سلیقه و نگاهی باید در سایه امنیت برقرار شده که بخش قابل توجهی از آن را سپاه تأمین می‌کند، سپاه را دوست داشته باشد.

قالیباف گفت: ما قدرتمند هستیم و دشمنان ما دیگر هر روز نمی‌گویند که گزینه روی میز داریم که فقط به دلیل توان موشکی و نظامی ما نیست، بلکه به دلیل پشتیبانی مردم است و هر چقدر علاقه مردم به نظام بیشتر باشد، نظام اسلامی بر پایه قلب‌های مردم استوار است. ارتباط نزدیک سپاه با مردم است که این نهاد را مستحکم نگه می‌دارد./مهر

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.