کد خبر : 15991
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 17:31
-

احمد زیدآبادی:

بحران آب مطلقاً شوخی‌بردار نیست

بحران آب مطلقاً شوخی‌بردار نیست
احمد زید آبادی در صفحه شخصی خود نسبت به پیامد های خطرناک بحران آب هشدار داد.

آبان نیوز| احمد زید آبادی از فعالین مشهور سیاسی و مطبوعاتی با انتشار متنی از صحبتهای تند دو معمم از استان هایی مرکزی ایران نسبت پیامد های بحران اب هشدار جدی داد.

در این متن آمده است: دو فرد معمم از استان‌های چهار محال و بختیاری و اصفهان با چنان لحن گزنده و تحریک‌آمیزی همسایه‌های استانی خود را بر سر مسئلهٔ آب مورد خطاب قرار داده‌اند که در این روزگار جنگ‌سالاران دو کشور متخاصم نیز با این لحن و زبان همدیگر را تحقیر و تهدید نمی‌کنند!

متأسفانه به دلیل مدیریت غلط، کوته‌بینی، لجبازی، برنامه‌های ناپایدار، سوءاستفاده از منابع آب، خسکسالی دوره‌ای و ترویج انگاره‌های موهوم در بارهٔ توان کشور، ایران با بحران بی‌سابقهٔ آب مواجه شده و علاوه بر مصیبتِ جبران‌ناپذیر خالی شدن سفره‌های زیرزمینی، فرونشست دشت‌ها و تنش آبی در شهرهای مختلف کشور، به جان هم افتادن مردم مناطق همجوار نیز ثبات اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند.

کارشناسان حوزهٔ محیط زیست و آگاهان به عوارض توسعهٔ نامتوازن و هردمبیل، از سال‌ها قبل، نسبت به بروز این خطرات هولناک هشدار داده‌اند، اما تصمیم‌گیران کشور به جای آنکه به فکر تمهیدی برای مهار بحران برآیند، فکر و ذکر خود را به توهم انتقال مراکز قدرت جهانی از غرب به شرق عالم و کشف فرمول‌های تازه برای برخورد با موی زنان مشغول کرده‌اند.

از آن سوی ماجرا هم عده‌ای از کنشگران سیاسی و اجتماعی که هر اعتراضی در سطح جامعه را “جنبش اجتماعی” نام می‌نهند و به استقبال آن می‌روند، متأسفانه نزاع‌های بسیار تهدیدآمیز محلی بر سر آب را تحت نام “جنبش آب” یا “جنبش تشنگان” جمع‌بندی کرده و نسبت به عواقب خونبار این نزاع‌ها اعتنای لازم را ندارند.

بحران آب مطلقاً شوخی‌بردار نیست. مهار این بحران همیاری و همدلی ملی را می‌طلبد و این نیز به نوبهٔ خود، دولتی توسعه‌گرا و فهیم و مورد اعتماد عموم جامعه را ضروری می‌سازد.
اگر در اسرع وقت بدین سو حرکت نکنیم، فقط خدا می‌تواند به دادمان برسد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.