کد خبر : 15341
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 10:19
-

صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد

صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند که در نهایت با اعتماد نمایندگان صحرایی وزیر شد.

آبان نیوز |بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه نهم خرداد ماه) قرار داشت.

در ابتدای جلسه امروز سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش این کمیسیون درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی قرائت کرد و پس از آن اظهارات ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف با برنامه‌های وزیر پیشنهادی استماع شد.

پس از آن آقای صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با ۱۶۷رای موافق، ۸۴مخالف و ۱۴ ممتنع به صحرایی رای اعتماد دادند.

 رضامراد صحرایی پس از استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با حکمی از سوی آیت الله رئیسی در روز ۱۴ فروردین برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش انتخاب و در ۳۱ اردیبهشت  در نامه‌ای به رئیس مجلس، وی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

صحرایی متولد ۱۳۵۵ و دکتری زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته بعنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

از سوابق  رضا مراد صحرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش‌ و پرورش، استاد تمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، استاد پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی/تسنیم

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.