کد خبر : 16025
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 9:02
-

درخواست یک نهاد بین‌المللی از فرانسه برای مقابله با نژادپرستی در مراکز پلیس

درخواست یک نهاد بین‌المللی از فرانسه برای مقابله با نژادپرستی در مراکز پلیس
کمیته مبارزه با تبعیض نژادی سازمان ملل (CERD) از فرانسه خواست تا با نژادپرستی سیستماتیک در مراکز پلیس این کشور مبارزه کرده و عامل قتل اخیر یک نوجوان ۱۷ ساله را مجازات کند.

آبان نیوز : این کمیته جمعه اعلام کرد که «نگران تبعیض ساختاری در نیروهای مجری قانون به ویژه در پلیس است.»

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این نهاد مشخصا نسبت به نابرابری نژادی علیه آفریقایی‌تبارها و عرب‌تبارها ابراز نگرانی کرد و گفت که فرانسه باید قوانین برای جلوگیری از رفتارهای نژادپرستانه تصویب کند و تنوع قومی در یمان پلیس و تفاهم میان پلیس و گروه‌های اقلیت را اشاعه دهد.

این کمیته بر اهمیت انجام تحقیقاتی «کامل و بی‌طرفانه» در مورد قتل نوجوان فرانسوی تاکید کرد و گفت که اگر عاملان قتل وی متهم شناخته شدند باید به مجازات آنها همسنگ جنایتی باشد که انجام داده‌اند.

هفته گذشته نیز اداره کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر از دولت فرانسه خواست تا «با جدیت مشکلات عمیق نژادپرستی و تبعیض در نیروهای مجری قانون را حل و فصل کند.»

اعتراضات مردمی، فرانسه را از ۲۷ ژوئن (۶ تیر) به لرزه درآورد، زمانی که یک افسر پلیس، «نائل ام» نوجوان ۱۷ ساله الجزایری‌الاصل را در حین کنترل ترافیک در حومه پاریس پس از اینکه گفته می‌شود او دستورات توقف را نادیده گرفته بود، به ضرب گلوله کشت.

اعتراضات از نانتر آغاز شد و به شهرهای دیگر از جمله لیون، تولوز، لیل و مارسی گسترش یافت و در پی درگیری میان پلیس و معترضان تنش‌ها بالا گرفت.

افسری که به این نوجوان تیراندازی کرد در پی آغاز تحقیقات رسمی به اتهام قتل عمد در بازداشت به سر می‌برد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.