کد خبر : 16491
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 10:09
-

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش در شمال کشور

بارش در شمال کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در پایتخت از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اول هفته آینده (24 تیر)‌ خبر داد.

آبان نیوز | «امین‌حسین نقشینه» وضعیت جوی کشور را طی امروز – پنجشنبه – و روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: امروز برای گیلان و شرق مازندران، بارش خفیف پیش‌بینی شده است. همچنین در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، مرکز و جنوب‌غرب وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز شنبه به کشور از سمت شمال‌غرب خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی، بارش پراکنده در آذربایجان غربی، آذربایجان شزقی، ازدبیل و خراسان شمالی آغاز خواهد شد. یکشنبه نیز بارش در شمال‌غرب و غرب، سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و گستره آن کل نوار شمالی را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: دوشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در کشور تداوم دارد. همچنین یکشنبه و دوشنبه، کاهش دما در نوار شمالی و غرب کشور مورد انتظار است.

به گفته نقشینه، امروز دریای خزر و بخش‌هایی از خلیج‌فارس و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در ساعت‌های بعدازظهر در تهران، افزایش باد پیش‌بینی شده که سبب گردوخاک خواهد شد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۹ ، فردا ۳۸ و کمینه دما ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ارتفاعات تهران نشان می‌دهد احتمال رعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای در پایتخت وجود دارد./ایرنا

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.