کد خبر : 24816
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 10:59
-

آلن دلون درگذشت

آلن دلون درگذشت
آلن دلون یکی از اسطوره های سینمای فرانسه در 88سالگی درگذشت.

آبان نیوز| آلن دلون یکی از برجسته‌ترین بازیگران سینمای فرانسه و جهان در سن ۸۸ سالگی درگذشت، این خبر را سه فرزند او در بیانیه ای مشترک صبح امروز اعلام کردند.
آلن دلون در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با بازی در فیلم‌های معروفی چون «پلنگ» (۱۹۶۳)و «سامورایی» (۱۹۶۷) به شهرت جهانی رسید. دلون در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره کن و سزار مورد تقدیر قرار گرفته است. وی همچنین در سال ۲۰۱۹ نخل طلای افتخاری کن را برای دستاوردهای هنری‌اش دریافت کرد. دلون به‌عنوان یک نماد فرهنگی و زیبایی کلاسیک در سینمای اروپا شناخته می‌شود.

خبرگزاری رویترز لحظاتی پیش ضمن مخابره خبر مرگ دلون، در توصیف وی نوشت: دلون با چشمان آبی چشمگیر، گاهی اوقات به دلیل ظاهر زیبایش به عنوان “فرانک سیناترای فرانسوی” شناخته می شد، مقایسه ای که دلون دوست نداشت. بر خلاف سیناترا که همیشه ارتباط با مافیا را انکار می کرد، دلون آشکارا به دوستان مخفی خود در دنیای اموات اذعان داشت.

در سال ۱۴۰۰ شمسی فرزند آلن دلون، ستاره فرانسوی سینمای جهان به یک شبکه آلمانی گفته بود که پدرش اعلام کرده است انتخاب او، اتانازی یا «مرگ‌ خودخواسته» است که طی آن فرد عامدانه به زندگی خود پایان می‌دهد تا از رنج و درد رهایی یابد.

بازیگر قدیمی و سرشناس فرانسوی پیشتر در سال ۲۰۱۸ از علاقه و آمادگی خود برای «ترک این دنیا» گفته بود. او آن زمان در مصاحبه با نشریه‌ای فرانسوی تصریح کرد که «بی هیچ پشیمانی این دنیا را ترک خواهد کرد» چرا که همه‌چیز «الکی است و تنها پول است که اهمیت دارد»

آلن دلون همکاری با برخی از نامدارترین کارگردانان تاریخ سینما از جمله لوکینو ویسکونتی، ژان‌لوک گدار، ژان پی‌یر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال را در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۱۹ به پاس یک عمر فعالیت هنری، جایزه افتخاری جشنواره سینمایی کن را دریافت کرد.

امتیاز شما

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.