کد خبر : 25113
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1403 - 14:00
-

آغاز فاز جدید رتبه بندی معلمان/ نظر مدیران مدارس در ۱۴ شاخص

آغاز فاز جدید رتبه بندی معلمان/ نظر مدیران مدارس در ۱۴ شاخص
مدیران مدارس باید مدارک و مستندات بارگذاری‌شده توسط معلمان برای رتبه‌بندی را بررسی کنند و در ۱۴ مورد از عناوین شایستگی‌ها، نظر خود را درباره معلم مربوطه ثبت کنند.

آبان نیوز| رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و معلمان در رتبه‌های مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم گروه‌بندی شدند.

 

به گزارش تسنیم، معلمان متناسب با رتبه کسب‌شده، از افزایش حقوق بهره‌مند شدند. به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی، حداقل ۲۶ درصد به حقوق هر معلم مشمول اضافه شد و حدود ۸۶۰ هزار معلم نیز تحت پوشش این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

 

هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، افزایش کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور و حمایت بیشتر از معلمانی است که در کار تدریس خود به‌دنبال ارتقا و کیفیت هستند. اما اکنون عمده هدف این قانون به بهبود وضعیت معیشت معلمان خلاصه شده است و هدف اصلی، یعنی افزایش کیفیت آموزش و پرورش از طریق حمایت از معلمان توانمند و خلاق‌تر، در حاشیه قرار گرفته است.

 

وزارت آموزش و پرورش به‌طور دوره‌ای فرصتی را برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه، به‌ویژه برای معلمان جدیدالاستخدام، فراهم می‌کند.

 

در حال حاضر این فرصت مجدد فراهم شده است و از روز سه‌شنبه ۸ آبان، ارزیابی بیش از ۹۹ هزار نفر از معلمان فاقد رتبه آغاز شده است.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.