کد خبر : 7661
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 10:53
-

استاندار هرمزگان:

سه هزار تخته چادر بین زلزله زدگان مناطق روستایی بندرعباس توزیع شد

سه هزار تخته چادر بین زلزله زدگان مناطق روستایی بندرعباس توزیع شد
استاندار هرمزگان گفت: تاکنون بیش از سه هزار تخته چادر جهت اسکان مردم در مناطق زلزله زده در شهرستان بندرعباس توزیع شده است.

آبان نیوز به نقل از ایرنا ، مهدی دوستی در دومین بار دوشنبه شب پس از بازدید مجدد از مناطق زلزله زده روستاهای شمال شهر بندرعباس افزود:شب گذشته در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده بود، زیرا چادرها محدود است و با برپایی کمپ نیازهای بهداشتی نیز بهتر تامین و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.

وی گفت: اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها، چادرها به صورت خانه به خانه توزیع شده و همچنان در حال توزیع است.

استاندار هرمزگان افزود: شب گذشته در برخی مناطق زلزله زده مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تامین کرده است و همچنین از بعد از ظهر امروز نانوایی‌ها فعال شده اند.

وی درباره برآورد اولیه خسارت زلزله، گفت:  هفت هزارمیلیارد ریال برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شودو در مجموع باید دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود.

در پی زلزله روزیکشنبه هفته جاری هرمزگان که به تیتر خبرهای داخلی و خارجی تبدیل شد، نیروهای امدادی و مسوولان از همان دقایق اولیه وارد میدان شدند و رییس جمهوری نیز دستور فوری کمک به مردم مناطق زلزله زده توسط همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول را صادر کرد.

گفت وگوی احمد وحیدی با استاندار، فرماندار و هلال احمر استان هرمزگان و دستور بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده و حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و بازدید از منطقه فین از دیگر اقداماتی بود که در همان ساعات اولیه انجام شد تا روند پیگیری و رسیدگی به مصدومان احتمالی و زلزله زدگان تسریع شود.

این زلزله که عصر ۲۳ آبان ماه ، با ۲ زمین لرزه بزرگ به قدرت ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در حوالی بندرعباس مرکز استان هرمزگان به وقوع پیوست، این منطقه را به تیتر خبرهای داخلی و خارجی تبدیل کرد.
زمین لرزه ای که در نزدیکی زمین و در عمق ۱۵ کیلومتری ثبت شد و موجی از وحشت و نگرانی را میان مردم ایجاد کرد و موجب شد بسیاری از خانواده ها ، شب را بیرون از منزل سپری کنند.
قدرت این دو زمین لرزه آنقدر بالا بود که علاوه بر استان های همجوار هرمزگان در برخی از کشورهای همسایه از جمله امارات و عربستان نیز احساس شد و تاکنون بیش از ۹۰ مصدوم و ۲ فوتی داشته است.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.